2016. július 15.

Játékprogramozás - indie játékok

A témát taglaló számos cikk kezdődik azzal a megállapítással, hogy az indie játékok fogalmát igencsak nehéz pontosan meghatározni, vagyis hogy nincs meg a kifejezés jelentésének a pontos definíciója. Az angol wikipédia nagyjából azokat a videojátékokat sorolja ide, amelyeket független egyéni fejlesztők vagy kisebb játékprogramozó csoportok alkottak a jegyzett videojáték-kiadók vagy befektetői tényezők pénzügyi támogatása és reklám célú szponzoráció nélkül. Az így készülő számítógépes videójátékok megjelenését nem követi marketingkampány.


A kifejezést mind műfaji értelemben, mind pedig a költségvetésre utalva is használják, lévén az indie játékok rendszerint valóban alacsony büdzséből, kiadói vagy forgalmazói támogatás nélkül készülnek. Ennek az egyik legnagyobb előnye, hogy a készítők keze nincs megkötve, nem függenek a kiadótól, ugyanakkor hátrány, hogy a kreativitásnak a büdzsé egy igen szűk határt szab.

Indie Játékok Fesztiválja


Friss hír, hogy San Franciscóban 2016 szeptember 24-én Indie Játékfesztivált szervez a Google, állítólag azért, mert megunta azt, hogy az egyre inkább teret hódító játékok iOS platformokon jelennek meg annak ellenére, hogy a Google platformjai sokkal elterjedtebbek. Ennek a trendnek a megváltoztatása miatt rendezi a fesztivált a világcég, amire 15 vagy kevesebb fővel rendelkező fejlesztőcsoportok  augusztus 14-ig jelentkezhetnek. A legjobb fejlesztők Tango hardvereket, belépőjegyeket a jövő évi Google I/O fejlesztői konferenciára vagy Google Play Store helyet kaphatnak. A piacvezető világkereső minden téren előre tör, legutóbb az önvezető Google-autókról olvashattunk társblogunkban a Tesla-baleset szomorú esete után.


Tudvalevőleg eredetileg a Google mint internetes tartalomkereső alapozta meg világhírnevét. Algoritmusainak fejlesztésével ma számos honlapoptimalizáló szakembernek, SEO-szakértőknek ad munkát.

Egy feltörekvő alternatív játékfejlesztő blogja:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése